חוק המרכולים עבר • אבי גבאי: "לא מכבדים כפיה דתית"

איתי גדסי 1 Comment on חוק המרכולים עבר • אבי גבאי: "לא מכבדים כפיה דתית"

הישג לשר הפנים: חוק המרכולים אושר בממשלה • אבי גבאי תוקף: "בנושא פתיחת החנויות בשבת – לא מכבדים כפייה דתית שפוגעת באזרחים"

שר הפנים, אריה דרעי צילום: יעקב כהן
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חוק המרכולים של שר הנים, אריה דרעי, עבר את אישור הממשלה.

במסגרת החוק המוצע, יתווספו סמכויותיו של שר הפנים, אריה דרעי, כך שיוכל לאסור פתיחת בתי מסחר בשבת ולשלול את זכותה של הרשות המקומית לדון בנושא לחיוב.

חוק המרכולים בא על רקע פתיחת המרכולים בשבת בעיר תל אביב ואישור בג"ץ לכך. דרעי, שהתנגד לאישור בג"ץ הגיש את הצעת החוק הזו אם כי החוק הזה לא יחול רטרואקטיבית על תל אביב ואינו יאפשר לדרעי להפעיל סמכויות כנגד עיריית תל אביב.

התגובות במערכת הפוליטית. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שזכה לתמיכה מילולית מעת לעת מפי גורמים חרדים פוליטיים, ממשיך עם הקו הליברלי בנושא דת ומדינה ואומר: "גם בנושא פתיחת החנויות בשבת – אנחנו מכבדים את הדת, אך לא מכבדים כפייה דתית שפוגעת באזרחים. רשויות מקומיות צריכות לקבל את הסמכות להחליט בעצמן ובהתאם לאופי התושבים שלהן בנוגע לפתיחת חנויות בשבת, תוך התחשבות בתנאי העובדים".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב הגיב אף הוא ואמר: "מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת "ישראל ביתנו" תתנגד לחוק במידה ויעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".



1 תגובות

מיין תגובות